Śnieżne trasy
  • Wirchne-Zawiersza
  • Wirchne-Banica
  • Zawiersza-Pod Dziamerą
  • Zawiersza - Pętna Cerkiew
  • Pod Dziamerą - Banica
  • Pod Dziamerą - Wypał
  • Banica - gościniec Banica
  • Banica - Pod Kamiennym Wierchem
  • Gościniec Banica - Wypał
  • Kanada - Wołowiec
  • Wołowiec - Wołowiec Cerkiew
  • Wołowiec - Pod Mareszką
  • Jasionka - Pod Kamiennym Wierchem
  • Sucha - Spełzły Las
  • Spełzły Las - Nad Nieznajową
  • Nad Nieznajową - Wołowiec Cerkiew
  • Wołowiec Cerkiew - Pod Mareszką
  • Pod Mareszką - Bartne
  • Pod Kamiennym Wierchem - Krzywa Cerkiew
  • Wielka Zielona Pętla

/ Narty biegowe / Radocyna - Czarna

Trasa 11-13
Radocyna - Czarna

Trasa koloru zielonego – fragment Wielkiej Zielonej Pętli, w pierwszym odcinku prowadzi łąkami, z ładnym widokiem, w drugiej części lasem. Przez większą część trasy podchodzimy.

Punkt węzłowy nr 11 – RADOCYNA (tyka z drogowskazami i schematem tras) usytuowany na łące w pobliżu drogi z Radocyny do Czarnego, ok. 200 m od hotelu.

Podchodzimy pod górę łąkami w kierunku płn. – zach., wzdłuż tyk i znaków na drzewach, mając po lewej granicę lasu. Warto zatrzymać się przy punkcie widokowym z tablicą poglądową (1,14 km). Można podziwiać ładny widok na dolinę Czarnego oraz na okoliczne i dalsze szczyty. Kontynuując wędrówkę zgodnie z kierunkowskazem wchodzimy do lasu (1,30 km). Po chwili osiągamy grzbiet. Drogą grzbietową idziemy lekko w górę, w kierunku kulminacji Czarna. Na chwilę opuszczamy grzbiet. Musimy teraz uważać, bo droga jest mniej widoczna i kluczy między drzewami (3,65 – 4,06 km). Za niewielkim wylesieniem z drogi schodzącej w dół skręcamy w prawo. Wracamy w rejony grzbietu. Mijając szczyt z lewej strony dochodzimy do szerokiej drogi wywozowej (4,40 km). Po 100 m skręcamy w prawo w ścieżkę w las. Mijamy wiatę po prawej stronie i wychodzimy na łąki nad Jasionką. Osiągamy punkt węzłowy nr 13 – CZARNA (4,70 km), z którego roztacza się piękny widok w kierunku płn. – wsch. Możemy z tego punktu kontynuować jazdę Wielką Zieloną Pętlą do pkt nr 15 – JASIONKA (1,60 km) lub krótkim łącznikiem czerwonym, zjechać do łącznika niebieskiego w pkt nr 13 – POD BUKIEM (0,70 km).

Skrócony opis szlaku w odwrotnym kierunku: Z łąk, wychodząc na grzbiet, dochodzimy do szerokiej drogi. Skręcamy w lewo i idziemy do jej końca. Tutaj uwaga!. Skręcamy lekko w lewo pilnując znaków. Stąd rozpoczynamy długi zjazd grzbietem do samej Radocyny. Po drodze należy zwrócić uwagę na dwa miejsca ze zmianą kierunku. Na każdym z nich skręcamy pod kątem 90o w niewielkich odległościach. Po wyjściu z lasu, trzymając się jego granicy, w prawo polami zjeżdżamy do Radocyny, w okolicy hotelu.

"Opis trasy 11-13, to fragment "Przewodnika po Śnieżnych Trasach" stworzonego przez Stowarzyszenie Rozwoju Sołectwa Krzywa. Wszelkie prawa zastrzeżone. Opublikowano za zgodą Stowarzyszenia Rozwoju Sołectwa Krzywa. www.snieznetrasy.pl"

"Śnieżne trasy przez lasy" są trasami wyłącznie zimowymi i nie należy ich traktować jako znakowanych, pieszch szlaków turystycznych. W pozostałym okresie korzystać można jedynie z dróg publicznych, dróg leśnych oraz znakowanych szlaków pieszych.

Wszystkie uwagi kierować proszę na adres bartek@beskid-niski.pl

beskid-niski.pl na Facebooku

1867

Komentarze: (0)Dodaj komentarz | Forum
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Imię i nazwisko:
E-mail:
Tekst:
Suma liczb 9 i 6: (Anty-spam)