Śnieżne trasy
  • Wirchne-Zawiersza
  • Wirchne-Banica
  • Zawiersza-Pod Dziamerą
  • Zawiersza - Pętna Cerkiew
  • Pod Dziamerą - Banica
  • Pod Dziamerą - Wypał
  • Banica - gościniec Banica
  • Banica - Pod Kamiennym Wierchem
  • Gościniec Banica - Wypał
  • Kanada - Wołowiec
  • Wołowiec - Wołowiec Cerkiew
  • Wołowiec - Pod Mareszką
  • Jasionka - Pod Kamiennym Wierchem
  • Sucha - Spełzły Las
  • Spełzły Las - Nad Nieznajową
  • Nad Nieznajową - Wołowiec Cerkiew
  • Wołowiec Cerkiew - Pod Mareszką
  • Pod Mareszką - Bartne
  • Pod Kamiennym Wierchem - Krzywa Cerkiew
  • Wielka Zielona Pętla

/ Narty biegowe / Jasionka - Pod Kamiennym Wierchem

Trasa 15-22
Jasionka - Pod Kamiennym Wierchem

Trasa koloru zielonego – (fragment Wielkiej Zielonej Pętli), przebiegająca częściowo łąkami, częściowo lasami, miejscami nieco trudna.

Punkt węzłowy nr 15 – JASIONKA – tyka z drogowskazami i schematem szlaków usytuowany jest tuż przy drodze Jasionka – Czarne – Radocyna, przy narożniku ogrodzenia z drutu i betonowych słupków. Od tego punktu ruszamy w kierunku płn. – zach. wzdłuż ogrodzenia, w stronę lasu. Wchodzimy w drogę leśną (0,27 km), która nieco kluczy i w końcowym odcinku zaczyna opadać. Po wyjeździe z lasu (1,10 km), zjeżdżamy łąką do potoku, który przekraczamy po prowizorycznym mostku (1,35 km). Od potoku lekkim wzniesieniem podchodzimy do drogi. Zdejmujemy narty (znak ostrzegawczy), pieszo przechodzimy przez drogę (1,40 km) i po założeniu nart kierujemy się lekko w prawo w górę. Obieramy kierunek na las, w połowie wysokości rozciągających się przed nami pól. Szlak wyznaczają tyczki. Po drodze mijamy dwa rowy melioracyjne przechodząc przez mostki (przepusty). Po wejściu do lasu (1,80 km) lekko zjeżdżamy do potoczka (1,91 km), który musimy przebyć bez mostka. Za potokiem krótkie, ale dość ostre podejście w lesie. Po wyjściu z zagajnika (2,05 km) teren się wypłaszcza. Wzdłuż ustawionych na łące tyk lekko podchodzimy i wkrótce osiągamy punkt węzłowy nr 22 – POD KAMIENNYM WIERCHEM (2,60 km) – tyka z drogowskazami i schematem szlaków.

Skrócony opis szlaku w odwrotnym kierunku: Kierujemy się w stronę lasu w kierunku wschodnim. Po krótkim, ale dość ostrym zjeździe drogą leśną, mijamy potok i wychodzimy na pola. Kierujemy się w stronę Jasionki. Mijamy rowy melioracyjne przez dwa mostki i kierujemy się w stronę drogi asfaltowej. Po jej przekroczeniu i nieopodal płynącego potoku, skręcamy w prawo idąc pod górę. Drogą leśną dochodzimy do pól nad Jasionką. Tutaj, wzdłuż ogrodzenia, kierujemy się w kierunku drogi do Czarnego.

"Opis trasy 15-22, to fragment "Przewodnika po Śnieżnych Trasach" stworzonego przez Stowarzyszenie Rozwoju Sołectwa Krzywa. Wszelkie prawa zastrzeżone. Opublikowano za zgodą Stowarzyszenia Rozwoju Sołectwa Krzywa. www.snieznetrasy.pl"

"Śnieżne trasy przez lasy" są trasami wyłącznie zimowymi i nie należy ich traktować jako znakowanych, pieszch szlaków turystycznych. W pozostałym okresie korzystać można jedynie z dróg publicznych, dróg leśnych oraz znakowanych szlaków pieszych.

Wszystkie uwagi kierować proszę na adres bartek@beskid-niski.pl

beskid-niski.pl na Facebooku

1673

Komentarze: (0)Dodaj komentarz | Forum
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Imię i nazwisko:
E-mail:
Tekst:
Suma liczb 7 i 0: (Anty-spam)