Śnieżne trasy
  • Wirchne-Zawiersza
  • Wirchne-Banica
  • Zawiersza-Pod Dziamerą
  • Zawiersza - Pętna Cerkiew
  • Pod Dziamerą - Banica
  • Pod Dziamerą - Wypał
  • Banica - gościniec Banica
  • Banica - Pod Kamiennym Wierchem
  • Gościniec Banica - Wypał
  • Kanada - Wołowiec
  • Wołowiec - Wołowiec Cerkiew
  • Wołowiec - Pod Mareszką
  • Jasionka - Pod Kamiennym Wierchem
  • Sucha - Spełzły Las
  • Spełzły Las - Nad Nieznajową
  • Nad Nieznajową - Wołowiec Cerkiew
  • Wołowiec Cerkiew - Pod Mareszką
  • Pod Mareszką - Bartne
  • Pod Kamiennym Wierchem - Krzywa Cerkiew
  • Wielka Zielona Pętla

/ Narty biegowe / Spełzły Las - Nad Nieznajową

Trasa 17-18 (a)
Spełzły Las - Nad Nieznajową

Trasa koloru zielonego – część Wielkiej Zielonej Pętli, umożliwiająca zwiedzenie jednej z najładniejszych i najciekawszych dolin Beskidu Niskiego. Odcinek dość trudny, gdzie występują strome zjazdy i długie podejścia Punkt węzłowy nr 17 – SPEŁZŁY LAS – tyka z drogowskazami i schematem szlaków, umiejscowiony jest przy rozwidleniu dróg leśnych, w pobliżu kulminacji 663 m npm. nad Spełzłym Lasem.

Obchodzimy kulminację 663 m od strony południowej. Po ok. 700 m dochodzimy do grzbietu „Spełzłego Lasu”. Idziemy drogą grzbietową i zaczynamy zjazd w kierunku doliny Wisłoki. Zjazd najpierw łagodny (2,10 km), później coraz bardziej stromy – znak ostrzegawczy "Stromy zjazd" (2,57 km). W ostatnim odcinku bardzo stromo. Zalecamy zdjęcie nart – znak ostrzegawczy "Stop. Zdejmij narty". Po wyjściu z lasu (3,00 km) skręcamy w lewo. Napotykamy drogę wiodącą z Nieznajowej do Czarnego i znaki żółtego szlaku pieszego oraz konnego zielonego. Krótkim odcinkiem dochodzimy w pobliże zbiegu Wisłoki i rzeczki Zawoja. Po prawej stronie za Wisłoką widzimy Chatkę Studencką. Na jej wysokości, nie przekraczając żadnej rzeki, skręcamy w lewo przed kępą krzaków (3,37 km), a za nimi w prawo w drogę między drzewami (3,40 km), którą wchodzimy w dolinę Nieznajowej (potok Zawoja mamy po prawej stronie). Idziemy przez wyludnioną dolinę mijając cmentarz i cerkwisko (4,06 km), oraz liczne krzyże i kapliczki. Przed dojściem do potoku opuszczamy znaki szlaku pieszego i konnego i kierujemy się w lewo, w stronę lasu (4,48 km). Drogą leśną podchodzimy do góry. Po minięciu sporej ambony myśliwskiej (po lewej stronie), droga staje się szersza, ale też zaczyna się coraz bardziej stromo wznosić. Napotykamy znak „Stromy zjazd” (5,92 km) dla poruszających się w przeciwnym kierunku. Podejście kończy się po około 1km lekkim wypłaszczeniem. Osiągamy punkt węzłowy nr 18 NAD NIEZNAJOWĄ (6,70 km), przy małym skrzyżowaniu dróg leśnych – tyka z drogowskazami i schematem szlaków po prawej stronie.

Skrócony opis szlaku w odwrotnym kierunku: Drogą leśną zjeżdżamy w kierunku Nieznajowej. Zjazd długi, w początkowej części dość ostry. Po wyjściu z lasu skręcamy w prawo, łączymy się ze szlakiem pieszym żółtym i konnym zielonym. Przechodzimy całą dolinę Nieznajowej. Mijamy cmentarz i cerkwisko. Dochodzimy do zbiegu Zawoi i Wisłoki. Nie przekraczając żadnej z nich, drogą pod zboczem, kierujemy się w stronę Radocyny. Wchodząc w dolinę Wisłoki po 300 m skręcamy w prawo, kierując się na drogę grzbietową (szlak pieszy i konny idą prosto w stronę Czarnego). Podchodząc, najpierw dość stromo, później coraz łagodniej, przechodzimy cały grzbiet "Spełzłego Lasu". Przed kulminacją grzbietu skręcamy w lewo, obchodząc ją od południa. Dochodzimy do grzbietu idącego w kierunku Suchej.

"Opis trasy 17-18 (a), to fragment "Przewodnika po Śnieżnych Trasach" stworzonego przez Stowarzyszenie Rozwoju Sołectwa Krzywa. Wszelkie prawa zastrzeżone. Opublikowano za zgodą Stowarzyszenia Rozwoju Sołectwa Krzywa. www.snieznetrasy.pl"

"Śnieżne trasy przez lasy" są trasami wyłącznie zimowymi i nie należy ich traktować jako znakowanych, pieszch szlaków turystycznych. W pozostałym okresie korzystać można jedynie z dróg publicznych, dróg leśnych oraz znakowanych szlaków pieszych.

Wszystkie uwagi kierować proszę na adres bartek@beskid-niski.pl

beskid-niski.pl na Facebooku

1710

Komentarze: (0)Dodaj komentarz | Forum
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Imię i nazwisko:
E-mail:
Tekst:
Suma liczb 6 i 2: (Anty-spam)