Śnieżne trasy
  • Wirchne-Zawiersza
  • Wirchne-Banica
  • Zawiersza-Pod Dziamerą
  • Zawiersza - Pętna Cerkiew
  • Pod Dziamerą - Banica
  • Pod Dziamerą - Wypał
  • Banica - gościniec Banica
  • Banica - Pod Kamiennym Wierchem
  • Gościniec Banica - Wypał
  • Kanada - Wołowiec
  • Wołowiec - Wołowiec Cerkiew
  • Wołowiec - Pod Mareszką
  • Jasionka - Pod Kamiennym Wierchem
  • Sucha - Spełzły Las
  • Spełzły Las - Nad Nieznajową
  • Nad Nieznajową - Wołowiec Cerkiew
  • Wołowiec Cerkiew - Pod Mareszką
  • Pod Mareszką - Bartne
  • Pod Kamiennym Wierchem - Krzywa Cerkiew
  • Wielka Zielona Pętla

/ Narty biegowe / Pod Dziamerą - Wypał

Trasa 4-7
Pod Dziamerą - Wypał

Trasa koloru zielonego – przebiega w większości w lesie.

Punkt węzłowy nr 4 DZIAMERA (tyka z drogowskazami i schematem szlaków) usytuowany jest na skrzyżowaniu dróg leśnych.

Od punktu węzłowego nr 4 kierujemy się wąską drogą leśną wiodącą lekko w górę, gdzie po ok. 170 m wchodzimy na szerszą drogę leśną (Banica – Bartne) z żółtym szlakiem pieszym (0,17 km), skręcamy lewo a po 10 m skręcamy w prawo, w ścieżkę wiodącą między młodnikiem (2 tyczki z kierunkowskazami). Po ok. 120 m ścieżka się kończy i wjeżdżamy w stary las (0,29). Szlak kluczy między drzewami, znaki na drzewach są zagęszczone. Jadąc dalej po płaskim terenie trafiamy na „ambonę” po prawej stronie (0,64 km). Tutaj zaczyna się wyraźna droga leśna, poprzecinana tzw. wodospustami, która opada lekko w dół. Zjeżdżamy ostrożnie, gdyż w końcowym odcinku zjazd jest dość stromy, poprzedzony tabliczką ostrzegawczą (1,58 km). Dojeżdżamy do skrzyżowania z szeroką drogą leśną (Banica – Bartne z niebieskim szlakiem pieszym) i dużego placu - składu drewna (1,69 km). Przecinamy plac po przekątnej w prawo do tyczki z kierunkowskazem. Tu wchodzimy w ścieżkę leśną biegnącą w początkowym okresie równolegle do drogi. Ścieżką odbijamy w prawo i wychodzimy na skraj dużej, pięknej łąki (1,95 km). Jest to miejsce widokowe, zatrzymujemy się więc, aby podziwiać panoramę górki banickiej, Krzywej, Jasionki, a także w dalszej perspektywie panoramę Pasma Granicznego i Beskidu Sądeckiego oraz Tatr Bielskich (przy dobrej widoczności). Stąd skręcamy w lewo w dół i skrajem lasu dojeżdżamy do drogi powiatowej do Wołowca. Tutaj zdejmujemy narty (znak ostrzegawczy) i po przekroczeniu drogi pieszo znajdziemy się przy punkcie węzłowym nr 7 WYPAŁ, przy którym znajduje się parking i miejsce wypoczynkowe (2,30 km).

Skrócony opis szlaku w przeciwnym kierunku: Od pkt węzłowego, po przekroczeniu drogi podejście skrajem łąki i lasu do miejsca widokowego (0,35 km), a następnie ścieżką leśną do dużego placu składowego, z którego po przekątnej w lewo odchodzi droga leśna, początkowo ostro w górę, później łagodniej. Na wysokości ambony (1,65 km) droga przechodzi w ścieżkę, a następnie szlak kluczy między drzewami, przechodzi w ścieżkę wśród młodnika, wychodzi na drogę leśną skręcając ostro w lewo (2,12 km) by po 10 m skręcić w prawo i łagodnym zjazdem dojeżdżamy do pkt nr 4.

"Opis trasy 4-7, to fragment "Przewodnika po Śnieżnych Trasach" stworzonego przez Stowarzyszenie Rozwoju Sołectwa Krzywa. Wszelkie prawa zastrzeżone. Opublikowano za zgodą Stowarzyszenia Rozwoju Sołectwa Krzywa. www.snieznetrasy.pl"

"Śnieżne trasy przez lasy" są trasami wyłącznie zimowymi i nie należy ich traktować jako znakowanych, pieszch szlaków turystycznych. W pozostałym okresie korzystać można jedynie z dróg publicznych, dróg leśnych oraz znakowanych szlaków pieszych.

Wszystkie uwagi kierować proszę na adres bartek@beskid-niski.pl

beskid-niski.pl na Facebooku

1923

Komentarze: (0)Dodaj komentarz | Forum
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Imię i nazwisko:
E-mail:
Tekst:
Suma liczb 7 i 7: (Anty-spam)