Śnieżne trasy
  • Wirchne-Zawiersza
  • Wirchne-Banica
  • Zawiersza-Pod Dziamerą
  • Zawiersza - Pętna Cerkiew
  • Pod Dziamerą - Banica
  • Pod Dziamerą - Wypał
  • Banica - gościniec Banica
  • Banica - Pod Kamiennym Wierchem
  • Gościniec Banica - Wypał
  • Kanada - Wołowiec
  • Wołowiec - Wołowiec Cerkiew
  • Wołowiec - Pod Mareszką
  • Jasionka - Pod Kamiennym Wierchem
  • Sucha - Spełzły Las
  • Spełzły Las - Nad Nieznajową
  • Nad Nieznajową - Wołowiec Cerkiew
  • Wołowiec Cerkiew - Pod Mareszką
  • Pod Mareszką - Bartne
  • Pod Kamiennym Wierchem - Krzywa Cerkiew
  • Wielka Zielona Pętla
  • Obiekty
  • Przyroda
  • Galeria

/ Narty biegowe / Zawiersza - Pętna Cerkiew

Trasa 3-10
Zawiersza - Pętna Cerkiew

Trasa koloru niebieskiego – łącznikowa do i od Wielkiej Zielonej Pętli do i od cerkwi w Pętnej. Przebiega w większości w lesie, w końcowym odcinku długi i dość stromy zjazd.

Punkt węzłowy nr 3 ZAWIERSZA (tyka z drogowskazami i schematem szlaków) usytuowany jest na drodze leśnej.

Od punktu węzłowego idziemy bardzo łagodnie w dół i dalej płasko w kierunku północno – zachodnim drogą grzbietową, za znakami niebieskimi szlaku narciarskiego, malowanymi na drzewach. Na skrzyżowaniu dróg leśnych (0,7 km) skręcamy w prawo (droga w lewo schodzi do środkowej części Pętnej) i nadal grzbietem płasko w kierunku płn. – zach. dochodzimy do kolejnego skrzyżowania dróg leśnych (1,95 km), gdzie skręcamy w lewo. Dalej droga, którą się poruszaliśmy wiedzie w kierunku szczytu Kornuta i Ropicy Górnej. Po skręcie, początkowo łagodnie w dół, ale im dalej jedziemy, tym coraz większe nachylenie zjazdu. Z lewej strony tyka ze znakiem „Stromy zjazd” (2,18 km) informuje, że należy zmniejszyć szybkość jazdy. Przy niekorzystnych warunkach śniegowych (mała pokrywa, śnieg zlodowaciały itp.) sugerujemy mniej wprawnym narciarzom zdjęcie nart i pokonanie dalszego odcinka w lesie pieszo. Wyjeżdżamy (wychodzimy) z lasu (3,05 km) i zatrzymujemy się, żeby utrwalić ładny widok na pasmo Magury Małastowskiej. Stąd wzdłuż ustawionych tyk zjeżdżamy (schodzimy) w dół w bezpośrednie sąsiedztwo drogi powiatowej Małastów – Jasionka, skręcamy w lewo i po kilkudziesięciu metrach osiągamy punkt węzłowy nr 10 – PĘTNA CERKIEW (mała tablica Śnieżnych Tras), usytuowany przy parkingu koło cerkwi.

Skrócony opis szlaku w przeciwnym kierunku: Z Pętnej od cerkwi najpierw kilkadziesiąt metrów płasko, wzdłuż drogi powiatowej, a następnie podchodzimy drogą polną (widok) i dalej leśną na grzbiet między Zawierszą a Kornutą. Przed dojściem do grzbietu, na skrzyżowaniu dróg leśnych (1,20 km) skręcamy w lewo. Na grzbiecie, po skręcie w prawo (1,65 km) idziemy cały czas drogą grzbietową.

"Opis trasy 3-10, to fragment "Przewodnika po Śnieżnych Trasach" stworzonego przez Stowarzyszenie Rozwoju Sołectwa Krzywa. Wszelkie prawa zastrzeżone. Opublikowano za zgodą Stowarzyszenia Rozwoju Sołectwa Krzywa. www.snieznetrasy.pl"

"Śnieżne trasy przez lasy" są trasami wyłącznie zimowymi i nie należy ich traktować jako znakowanych, pieszch szlaków turystycznych. W pozostałym okresie korzystać można jedynie z dróg publicznych, dróg leśnych oraz znakowanych szlaków pieszych.

Wszystkie uwagi kierować proszę na adres bartek@beskid-niski.pl

beskid-niski.pl na Facebooku

1715

Komentarze: (0)Dodaj komentarz | Forum
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Imię i nazwisko:
E-mail:
Tekst:
Suma liczb 8 i 2: (Anty-spam)