Śnieżne trasy
  • Wirchne-Zawiersza
  • Wirchne-Banica
  • Zawiersza-Pod Dziamerą
  • Zawiersza - Pętna Cerkiew
  • Pod Dziamerą - Banica
  • Pod Dziamerą - Wypał
  • Banica - gościniec Banica
  • Banica - Pod Kamiennym Wierchem
  • Gościniec Banica - Wypał
  • Kanada - Wołowiec
  • Wołowiec - Wołowiec Cerkiew
  • Wołowiec - Pod Mareszką
  • Jasionka - Pod Kamiennym Wierchem
  • Sucha - Spełzły Las
  • Spełzły Las - Nad Nieznajową
  • Nad Nieznajową - Wołowiec Cerkiew
  • Wołowiec Cerkiew - Pod Mareszką
  • Pod Mareszką - Bartne
  • Pod Kamiennym Wierchem - Krzywa Cerkiew
  • Wielka Zielona Pętla

/ Narty biegowe / Gościniec Banica - Wypał

Trasa 6-7
Gociniec Banica - Wypał

Trasa koloru zielonego – fragment Wielkiej Zielonej Pętli. Dość łatwa pod względem konfiguracji, w większości płaska, z jednym długim, ale niezbyt trudnym podejściem.

Punkt węzłowy nr 6 – GOŚCINIEC BANICA (duża tablica Śnieżnych Tras z mapą i drogowskazami) umiejscowiony jest tuż obok gospodarstwa agroturystycznego o tej samej nazwie. Ruszamy spod punktu w kierunku północnym, za znakami zielonymi i niebieskimi szlaków narciarskich, oraz żółtymi szlaku pieszego. Poruszamy się drogą polną płasko wzdłuż potoku, który mamy po prawej stronie. Po (0,1 km) niebieski szlak narciarski skręca zdecydowanie w lewo. Po lewej stronie widoczna obszerna łąka z założonymi śladami narciarskich tras sportowych, nad łąką mur cmentarza wojskowego (nr 62). My poruszamy się prosto jeszcze ok. 100 m razem z żółtym szlakiem pieszym, a następnie skręcamy w prawo w kierunku potoku, który przekraczamy przez mały mostek (0,23 km) – szlak pieszy pozostał za potokiem. Niedaleko za mostkiem po prawej stronie widzimy resztki kopuły dawnej czasowni. Poruszamy się łąką na wprost, w kierunku samotnie stojącego drewnianego domu. Na jego wysokości, przy tabliczce szlaku ornitologicznego (0,55 km) skręcamy wyraźnie w prawo, w polną drogę, która zaczyna się wspinać pod górę, a następnie wchodzi w las (0,6 km). Nadal podchodząc docieramy w bezpośrednie sąsiedztwo drogi asfaltowej Banica – Wołowiec (0,8 km) i równolegle do niej, ścieżką leśną podchodzimy nadal, by osiągnąć obszerny plac (1,00 km), na którym dawniej wypalano węgiel drzewny. Na skraju placu, tuż przy drodze do Wołowca umiejscowiony jest punkt węzłowy nr 7 – WYPAŁ – drogowskazy na drewnianym słupie telefonicznym. Z tego punktu możemy kontynuować wędrówkę Wielką Zieloną Pętlą do pkt nr 4 – POD DZIAMERĄ (2,30 km) lub skręcić w prawo i czerwonym łącznikiem dotrzeć do pkt nr 8 – KANADA (1,50 km).

Skrócony opis trasy w odwrotnym kierunku: Ścieżką równoległą do drogi asfaltowej zjeżdżamy przez las, do osiągnięcia łąki, na której stoi samotny drewniany dom. Tu skręcamy w lewo i łąką wzdłuż potoku poruszamy się płasko aż do małego mostka, którym przechodzimy na drugi brzeg. Tu skręcamy w prawo do góry, a następnie w lewo. Poruszając się płasko i cały czas prosto wspólnie z żółtym szlakiem pieszym, który napotykamy przy skręcie w lewo i niebieskim narciarskim, który dołącza wkrótce z prawej strony, osiągamy Gościniec Banica.

"Opis trasy 6-7, to fragment "Przewodnika po Śnieżnych Trasach" stworzonego przez Stowarzyszenie Rozwoju Sołectwa Krzywa. Wszelkie prawa zastrzeżone. Opublikowano za zgodą Stowarzyszenia Rozwoju Sołectwa Krzywa. www.snieznetrasy.pl"

"Śnieżne trasy przez lasy" są trasami wyłącznie zimowymi i nie należy ich traktować jako znakowanych, pieszch szlaków turystycznych. W pozostałym okresie korzystać można jedynie z dróg publicznych, dróg leśnych oraz znakowanych szlaków pieszych.

Wszystkie uwagi kierować proszę na adres bartek@beskid-niski.pl

beskid-niski.pl na Facebooku

1960

Komentarze: (0)Dodaj komentarz | Forum
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Imię i nazwisko:
E-mail:
Tekst:
Suma liczb 6 i 5: (Anty-spam)